SNEF -SBF :Briefing on Employment Claims Tribunal this afternoon at Grand Ballroom Level 5 of Furama City Centre. 就业索赔法庭讲座今午由新加坡全国雇主联合会及新加坡工商联合总会举办,许董事长主持。

It is also Mr Koh Juan Kiat, Executive Director’s birthday and 900 participants sang birthday song to celebrate together. 🎉🎉🎉🎂🎂🎂🍷🍷🍷今天也是许董事长的生日,我们也齐唱生日歌祝福许董。
Geraldine of MOM responded to the queries posed on the new legislation come 2017 April.人力部总监Geraldine 也回覆参与者的疑问有关就业索赔事项。
We have to note who is eligible to claim and what can be claimed. Both parties – Employer & Employee can seek recourse either way.双方在明年的新章程下可向对方采取,大家需了谁有资格索偿,可索偿的范围等等。

🙏🏻感谢苏新元Raymond Soh总邀请出席白振华先生的新书发布会请来林瑞生部长-新加坡人力部还有许多名人到场。我也碰到面部友陈博士(Dr Tan ChingYam)在场,喊了我名字真是惊喜哦。还有林三顺总哦Sah Sah Soon Lim及黄锦西律师与夫人,热闹非凡!😊😊👍

黄锦西律师 和 李亚丰律师 在 9月 28日 中饭在满福宛 – Hotel Intercontinental

感谢 黄锦西律师 和 李亚丰律师的指导。

minilaw
【MINLAW律政部】新加坡版权法时隔12年出现重要调整!
2016-08-24 新加坡政策
 律政部兼财政部高级政务部长英兰妮昨早出席知识产权周研讨会时宣布将检讨新加坡的版权法,并从昨天起展开为期两个月的公众咨询活动。而这是1987年颁布的版权法,既2004年之后,进行的又一次重大调整。版权法的一些建议调整包括:
1.在特定情况让那些收费为他人进行摄影、绘画创作的原创人享有版权。目
前的情况是,创作版权一般是归付费公司所有,而非原创者。2.赋予创作者“引述权利”(right to attribution),也就是可要求他人在提及创作时须及创作者。这些建议旨在提高对原创者的肯定。图片来自联合早报
3.建议也提到须阐明原创内容的使用情况,以更好地符合数码时代的需求。例如,版权法目前允许复印和抄录一部分传统读物来进行教学和学习活动,但没有阐明网络内容的立场。调整建议则阐明学校可通过学校网站分享创作,作教育用途。

4.配合智慧国愿景,调整也旨在促进大数据的分析工作,允许使用者在合理情况抄录版权作品,以便进行分析。

5.律政部也在检讨是否增设“破例”条件,让使用者获取“限制网络内容”,例如允许图书馆做档案收集工作,或是允许特定情况的保安调查工作等。

版权法检讨的公众咨询工作将进行至10月24日,公众可上网站 https://www.mlaw.gov.sg/content/minlaw/en.html

“Often ,while disputing parties will adopt wildly different positions, it is possible that they may have joint or similar interest.”

Conflicts at work are unavoidable but how can we better manage them?

How many of you would like to find out how you can effectively deal with issues at work and minimise downtime from them?

Source:

http://www.humanresourcesonline.net/resolve-workplace-dispute/

今晚与李亚丰律师庆生,三五成群K歌。
祝福他身体健康、笑口常开,心想事成!🎉🎉🎉🎂🎂🎂🎈🎈🎈🍷🍷🍷🙏🏻🙏🏻🙏🏻

Itemised payslips and KETs are madatory wef 01.04.16.
Are you aware of the details to these changes?

Source:

http://www.humanresourcesonline.net/itemised-payslips-written-kets-now-mandatory-hiring-singapore/

Former HR Exec jailed for forgery & cheating of $1.2mil